Kärleksmums & Utbrott

Hej!
 
Ja då var man än en gång igångsatt att baka glutenfritt och denna gång måste jag faktiskt säga att jag blev riktigt nöjd och stolt. Jag är inte ironisk, även om så brukar vara fallet. Denna gång har jag gjort Kärleksmums, men med en liten extra tvist av MYCKET choklad. Det gillar vi! Anledning var att jag skulle baka till musikalgruppen, där det var mycket uppskattad med mina fyrkantiga så chokladverk!
 
 
 
Bakningen är i full förberedelse!
 
Jaa... Detta inplastade foto ska förklaras...
 
Även fast de blev mycket lyckat bakade så vet vi alla att 'No good deed goes unpunished' (ja jag citerade just Mean Girls). Ni ser kanske på fotot ett litet hörn av en vit kartonglåda? När jag var klar med mumsen och skulle försöka pakiterade de att ta med så var det det som jag till slut kom fram till att lägga de i, i två lager. Men det var inte utan irritation... VEM KUNDE TRO ATT DET SVÅRA MED ATT BAKA ÄR ATT PAKITERA NÄR MAN ÄR KLAR!? SÅ frustrerande. Grrrr! Ja, så det spårade lite. Hehe. Men sånt gör tanter också!
 
Så anledning till att jag fotade de med plast på i en tråkig kyl är för att eran kära tonårstant är en trött, arg och lat en som inte gör som hon borde hela tiden! Oj jag skrev om mig i själv i tredje person... Skumt! 
 
Adjö från baknings-TT 
 




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0