Desert Flower & Recension

Hej!
 
Boken "Desert Flower" dramatiskt liggande på bordet i historiaklassrummet
"Läs en autobiografi" säger Kerstin på Engelskalektionen. Va? Åh nu behöver jag lite tur för att tolka den genren och hitta bästa möjliga läsbara bok tills deadline slår ner mig och POFF! Södras bibliotek praktiskt taget skiner i tredje hyllan med boken som ska komma fylla mitt sinne de närmsta veckorna. Det är en bra bok. En läsvärd bok. En inspirerande bok. En provocerande bok. Många -erande ord kan man hitta för att beskriva. Waris Dirie är en kämpe, en förebild och en otroligt, otroligt vacker kvinna. Både innanför och utanpå. 
 
/5 prickiga te-koppar
 
Adjö från TT ❤️




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0