Sjuk, fundersam & Öppet Hus-tankar

Hej!
 

Väldigt ofta finns det alldeles för mycket att tänka på och idag är en sådan dag. Med bultande huvud och pyjamasbyxor har jag bestämt mig för att strunta i vardagskaoset några dagar. Vi får se hur det går med det. Förhoppningsvis reagerar jag positivt på tid, té och serier i överflöd för det har jag länge eftertraktat.
 
Igår var öppet hus på skolan och där la jag mina sista krafter från veckan, för atmosfären under öppet hus är mys, gemenskap och engagemang. Alla är glada och taggade på att visa nästa årskull att här inne kommer ni skratta, gråta och leva mycket mycket mer än ni tror.
 
Daniel och vår alldeles egna språkfantast till lärare: Anna Raab... 
...smög sig in på ett foto under dem tre timmar vi spenderade runtom i tegelbyggnaden. Jag inser ju att jag kommer att sakna hela grejen av att gå i skolan och vara i den miljön. Men jag har dyrt och helit svurit i min dagbok att jag aldrig får/kommer/ska sakna skolarbetet. Jag kommer alltid tycka att det är fel upplagt. Men just nu tror jag att jag tar en paus från att klaga på allt. För det blir lättare så! Lättsamhet leder till lycka, i alla fall för stunden, och även om lyckan aldrig är konstant så kan det påverka glädjen man upplever efteråt. Det var en trevlig dag i skolan och det var värt att ignorera mitt någorlunda krassliga tillstånd. Nu övergår jag till viloläge och återkommer vid friskare tidpunkt!
 
Smittfri kram (eller nej förresten...) från TT 
Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0