Skidresa & Schladming

Hej!
 
Livet i Österrike och vår resa i Schladming har tagit sig fram till hela fyra dagar nu och skidåkningen är i full gång. För varje dag som går blir jag tröttare och tröttare och idag är inget undantag då jag ramlade i backen (det var så dags) och har vridit båda mina knän så jag knappt kan gå. Perfect timing, as always. Men jag tänker inte ge upp och imorgon är en ny dag. Och dagen efter det... Och den efter det... Skidåkning är skitjobbigt, men skitkul. Miljön här i Alperna är helt fantastisk. Det går inte att beskriva med ord, ärligt talat. Kanske med en bild, dock!
 
Skidbacken under en fin soldag

 
Här ser vi VM-backen i Österrikes Planai som om bara någon månad är full av hejjande Österrikier som är nära att bli påkörda av all världens skidåkare under VM. Jag måste faktiskt få säga att jag tog mig ner för den helskinnad! Men svarta backar är nästan inte kul, alla skidexperter är galna som störtar ner för dem, men häftigt var det att ha provat.
 
Fin resa var det. Fint.
 
Adjö från skidåkarTT  




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0