Glutenmässan & Presenttack

Hej!
 

Som tidigare nämnt så spenderade jag min lördagsförmiddag i Kistamässan på den årliga anordningen av Glutenmässan. Det må låta hur nördigt eller töntigt som helst men det är min verklighet och jagt tycker det är alldeles förträffligt att det finns en dag om året då jag kan träffa andra människor med samma problem som jag. Då blir det inte riktigt längre som en begränsning utan man går runt bland allla kaosiga människor och känner tillhörighet och skäms inte över att man behöver vara krånglig med glutenfritt, för alla här är lika krångliga! Dessutom är ju allting i hela hallen glutenfritt också, vilket är en extra bonus! Jag åt godisremmar idag för första gången. Det var fantastiskt äckligt!
 
Min systro kommer ju slå mig lite för att jag lägger upp denna bild på henne, men jag hade det så trevlans med henne idag att det får hon stå ut med! Våfflorna i handen var goda, och gratis!
 
 "Gott utan gluten". Ja, det är det faktiskt. Även fast många inte tror det.
 
Stora som små kan man njuta av glutenfria produkter
 
Det var väl ungefär så här kaos det var. Förlåt alla tanter att jag gick in i er, det var för trångt, men jag sympati-tantar här på bloggen och dedikerar detta till er, sisådär tanter emellan
 
---
 
För att gå över till andra ämnet så ville jag bara visa upp denna fint inslagna present jag fick innan helgen. Tack!
Tillräckligt tantig för att göra en 17-åring glad!
 
Kärlek från den glutenfria TT 
 
 




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0