Julafton 2013

Hej!
 
Det är den 24:e December och datum för Sveriges julafton (ja, jag har börjat ifrågasätta lite varför just vårt land inte gör som resten av de engelsktalande länderna och firar den 25:e? Nåväl, nog om den diskussionen). Ljusstakar står i fönstrena, julkalendern avslutas med buller och bang, släkten plingar på och alla blir överdrivet mätta efter julbordets slut. Det finns oändligt många skyltfönster, reklamkampanjer, erbjudanden, godjul-hälsningar och bloggar som alla vill sprida "julfriden". Men vad är egentligen julfriden? I vår släkt här hemma kom vi fram till att varför vi firar julafton är för saligheten. Ingen förstod riktigt vad vi menade. Men det kvittar, det är lika mysigt med jul ändå!
 
Ingen julblogg utan bilder, såklart, så GOD JUL och ETT GOTT NYTT inlägg från tonårstanten!
 
 Släkten i vardagsrummet

Julen, har jag insett i år, handlar mycket om att ge och ta. Att bry sig om andra, att egentligen kanske ge mer än man tar. Och att inte kräva tillbaka hela tiden. Tiden av altruism dunkar i takt till hjärtats slag under december månad. Bry er om andra nu, i hela världen, helst hela året runt! 
 
Min systro, faster Sara, min broder och kusin Ebba
 
Julen för oss här hemma handlar främst om att vara med varandra. Vi skulle egentligen kunna ta bort presenterna och bara äta knäckebröd till julmat, vi har lika roligt ändå. Jag är alltid, och kommer alltid, vara glad över att jag har en så fin familj.
 
 
... och så fina syskon. De gör mig glada varje dag och julafton är inget undantag. Nedu och hum <3
 
Min finaste farmor i världen
Som alltid lyssnar, tjafsar och finns där
 
 Någon som ser en such a fabulousness med mina presenter i år? Prickar, Nalle Puh, Jazz och Ljusrosa. Kan det ärligt talat bli bättre? Svar: Nej
---
 
Nu är tid för uppskattning, glädje och kärlek. Och jag välkomnar det med öppna armar, för att jag vet att det är värt det. Jag önskar er en riktigt tantig jul, full av prickiga koppar och mysiga samtal framför brasor i tofflor.
 
God Jul från TT  ❤
 




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0