Kärleksbak & Livet

Hej!

Med rosa förkläde intar jag nu igen köket och dess redskap för att denna gång konstruera och skapa en kladdkaka fylld med hallon på diverse överraskande ställen - och dessutom i hjärtform!
Jag gillar att baka. Det ger mig energi på något konstigt vis, jag ser alltid fram emot det och det är en av de få platser som jag faktiskt kan hålla lite koll på vad som händer och oftast inte misslyckas med det jag gör.
Dessutom blir det något gott att äta som slutgiltigt resultat! Kan ju inte bli bättre.
 
---
 
I övrigt är det nu tiden för mörker, kyla och mys. Tre väldigt konstiga kombinationer som egentligen inte borde gå att kombinera, men det är vad vi kallar vinter här i Sverige. Och det kommer det vara i några måndader till. Jullovet ligger på lut om någon vecka eller två och denna gång har jag ärligt talat ingen aning om hur mitt vinterlov kommer se ut. Jag försöker övertyga mig själv om att det är en bra sak, men jag är inte så bra på det där med att inte ha planer och bli rastlös. Inaktivitet = händelselöst. Förhoppningsvis ordnar sig saker av sig själva, till skillnad från resten av allt annat i livet.
Kakan är i ugn och snart redo för foto och florsocker! Patiance, my dear, patience...
 
 
Adjö från TT 




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen

♥ Goddag mina hjärtevänner! ♥ Jag är en 17-årig tjej som lever i ungdomens djungel, men tänker i tanternas sinne! Med inspiration från boken "Supertanten" skriver jag och bloggar om allt mellan himmel och tant-tips. Bakning, klädfynd, musik, vänner, böcker, filmrullar, skola, livet, allt! Med prickar, tekoppar och kjolar i centrum kan du följa mitt "gladlynta" liv som tonårstant 2014

RSS 2.0